Le Monde en Maquettes
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Serge
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Sam 07 Juil 2018, 10:20

Pas mauvais le pilote ! Limite Tork-roll ... Avec un avion comme çà .... Le moteur doit être bien coupleux, bien puissant.



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Pollux
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Sam 07 Juil 2018, 13:02
La démonstration et le cadre naturel dans lequel elle a lieu sont aussi magnifiques l'une que l'autre... Shocked

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Ekis
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Sam 07 Juil 2018, 14:09
Le rapport poids puissance doit être démesuré !
Mais lui, il maîtrise ! Son sang froid aussi !!! Smile


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Serge
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Dim 08 Juil 2018, 11:41
Ekis a écrit:Le rapport poids puissance doit être démesuré !
Mais lui, il maîtrise ! Son sang froid aussi !!! Smile
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Tu sais tout est relatif... On est jamais à l’abri d'un bon Blaireau! C'est un peu comme un chien au frais dans une auto garée 5 minutes pour une course ou bien une branche d'arbre.... Tu connais la suite!
Là j'ai répondu à un crétin sur Youtub au regard d'une "notion de sécurité" que lui, trouvait manifestement absentes.

Je pense avec quasi certitude que nous nous trouvons soit en Suisse... Peut être en Autriche? Ils sont hyper sérieux ces gens là!
Vu la réponse que fait le "posteur" de la vidéo non sans avoir apprécié mon commentaire juste avant le sien... Il confirme tout le sérieux de la démonstration.
De toutes les façons.
Dans les deux pays les consignes de sécurités sont drastiques dans ce genre d’exhibition.
L'avion n'est jamais en très grande altitude, le vent est bien dans l'axe de la piste et par conséquent ne ramène pas l'avion au dessus du public....
On peut constater que le public est bien placé derrière des barrières de sécurité comme le prévois le règlement en France, notamment.  
Rien sur les côtés et tout vide "devant"...
Et bien pourtant .... Tu as un crétin d'un autre monde qui vient en public sur Youtub remettre en cause les choses ...
J'ai pas pu m'empêcher de répondre  mort de rire


David Soom
David Soom
il y a 3 jours
Serious question, I'm not in this sport. it's wonderful to watch but, what about safety?  I see these airplanes going very fast and some are vary large yet children are playing so close to the action, what are the safety rules?
Cestqui Bay
Cestqui Bay
il y a 1 jour
In your bed, is it safety? Dont get out if want safety every where! There is no trouble in this vidéo.....It's just fun!
The trouble is in you.
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Michael Powell
Michael Powell
il y a 19 heures
Mostly the safety has been established by improving practice incrementally over the last few decades. As at air-shows, its normal to NOT fly directly overhead, to fly all turns away from the crowd-line, and to pass flying tests before public appearances. The radio gear is fail-safe (throttle to off, surfaces to neutral) and there are dual receivers, batteries and control mechanism. All shows insist on 2.4Ghz equipment which operates in a way to eliminate interference by hopping between frequencies, and transmitting packets of data that cannot be accidently duplicated. Overweight aircraft, like this, are subject to independent building inspections, and have to be verified over several hours of test flying before being given approvals to operate. National model flying bodies exist in most countries to interpret the laws of their aviation authorities, and usually are trusted enough to have delegated powers to administer the sport. We operate under the very same aviation laws as manned aircraft, albeit in different parts of the airspace. Safety records are significantly better than with light aircraft flying, so we are rarely called to account by the aviation watchdogs. Injuries are very, very rare. In all fields there will be cowboy elements, or, more often, newcomers who are not aware of the correct procedures, but we try to track them down, invite them to join a club, register, insure and train. We crash planes as a normal part of flying them so close to the ground, but we try our level best to crash away from anything or anyone that might be harmed. Most clubs have a training scheme, safety officers, catch fencing, and dual control aircraft.
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